Opšte bezbednosne preporuke

Banka nikada od bilo kog svog klijenta ne traži da verifikuje svoje naloge za digitalno bankarstvo, da dostavi podatke ili fotografije platnih kartica, niti preti da će nalozi biti deaktivirani, a kartice blokirane ukoliko klijent ne preduzme navedene korake.

Ukoliko dobijete poruke sličnog sadržaja, preporučujemo Vam da ih ignorišete ili ako ste u nedoumici – da pozovete zaposlenog banke s kojim ste u kontaktu ili Kontakt centar na broj telefona 011 3202 100 koji radi 24 časa, 7 dana u nedelji.

Raiffeisen banka sa klijentima komunicira preko:

  • i-mejl poruka sa domena @raiffeisenbank.rs
  • SMS poruke sa oznakom Raiffeisen (običan SMS) ili broja 3737 (interactive SMS)
  • Društvenih mreža sa zvaničnih naloga banke – Facebook: Raiffeisen banka / LinkedIn: Raiffeisen banka a.d. Beograd
  • Kada Kontakt Centar banke poziva telefonom klijentima se prikazuju sledeći brojevi: ako je pozvan fiksni broj klijenta – 011 32 02 100, a ako je pozvan mobilni broj klijenta onda se prikazuje 060 79 32 100

Molimo Vas da obratite posebnu pažnju u slučajevima kada Vas kontaktiraju nepoznata lica koja se predstavljaju da nastupaju u ime Raiffeisen banke, bilo na internetu ili putem mobilnog telefona (poziv ili SMS), jer postoji mogućnost da je reč o pokušajima prevare koji za cilj imaju prikupljanje Vaših ličnih podataka radi dalje zloupotrebe.

Neovlašćeno lice Vas može kontaktirati i putem i-mejla ili SMS poruke u pokušaju da sazna Vaše lične podatke, bilo u vidu direktnog zahteva da im saopštite podatke ili u vidu poziva da ispratite link i posetite stranicu gde se od Vas traži da podatke samostalno unesete.

Ovakve prevarne poruke su ciljano dizajnirane da budu grafički i sadržajno vrlo slične onima koje banka koristi u komunikaciji sa klijentima.

Svaka nelogičnost, poziv na urgentno postupanje, pretnja i obaveštenje o blokadi naloga i slično, može da bude – i najčešće jeste – znak da je u pitanju pokušaj prevare.

Ukoliko dobijete i-mejl, SMS ili telefonski poziv od lica koje koje Vas kontaktira prividno u ime Raiffeisen banke i posumnjate da je u pitanju pokušaj prevare, molimo Vas da se obratite Kontakt centru ili najbližoj filijali naše banke.

Takođe, u cilju smanjenja mogućnosti da Vaši kontakt podaci budu zloupotrebljeni, molimo Vas da u najkraćem roku banci prijavite svaki gubitak, krađu, zloupotrebu, promenu ili gašenje mobilnog pretplatničkog broja, ili uređaja koji koristite za autentifikaciju kroz „Moja mBanka“ mobilno bankarstvo.