
iPortal Raiffeisen banke – jedinstvena platforma za celokupno bankarsko poslovanje
Ušteda vremena i ubrzanje poslovanja danas u velikoj meri zavise od upotrebe različitih alata. Cilj tih alata je da pomognu da se fokus sa dnevnih administrativnih obaveza usmeri ka ostvarivanju ciljeva, inovacijama i rastu.
Raiffeisen banka ima jedinstveno i besplatno rešenje na srpskom tržištu - iPortal, platformu koja na jednom mestu okuplja mnoštvo digitalnih usluga koje mogu značajno da olakšaju i poboljšaju poslovanje klijenata privrede.
U dinamičnom poslovnom, iPortal se ističe kao ključni alat za efikasno upravljanje finansijama i smanjenje administrativnih obaveza, jer štedi i dragoceno vreme i resurse.
Oni koji koriste iPortal mogu brzo i jednostavno da pristupe svim bankarskim proizvodima na jednom mestu. Na primer, preuzmu potvrde ili analiziraju finansijske izveštaje, ažuriraju informacije i imejl adrese ili, između ostalog, podnesu zahteve za kredite i garancije, uz minimalnu administraciju i utrošeno vreme.
Uz transparentnost i lakoću korišćenja, iPortal postaje centralna tačka interakcije klijenata i banke.
Kako je nastao iPortal?
Prvobitna namena iPortala, koji je nastao redizajnom i proširenjem funkcionalnosti Info Portala, je kreiranje sigurnog kanala za jednostavnu i efikasnu razmenu vlasničke dokumentacije klijenta i banke.
Preduslov za razvoj bili su sigurnosna zaštita (logovanje putem dvofaktorske autentifikacije), jednostavno upravljanje i bezbedno dodavanje novih korisnika. Potreba za poboljšanjem korisničkog iskustva klijenata, kao i brzim odgovorima na njihove potrebe, rezultirali su daljim razvojima i automatizaciji usluga na ovom digitalnom kanalu (potvrde, zahtevi, izveštaji).
O tome koliko se korporativni klijenti Raiffeisen banke oslanjaju na iPortal govore i brojevi (u 2024. i do aprila 2025): 80% zahteva za korišćenje kredita poslato je digitalnim putem, 15.000 potvrda generisano je automatski, a preuzeto je i 1.100 Izvoda otvorenih stavki.
Bitna odlika iPortala su automatizovane funkcionalnosti za brzo i efikasno pružanje pojedinih usluga, dostupnost 24/7, mogućnost dodavanja neograničenog broja korisnika sa punim ili ograničenim pristupom, preuzimanje i slanje dokumentacije.
Sa druge strane, iPortal je izuzetan alat i za bolje razumevanje korisnika, jer omogućava širok uvid u to kako se razvijaju potrebe klijenata i šta je to što im je potrebno da bi olakšali i unapredili poslovanje.
Prednost iPortala u odnosu na tradicionalne kanale privrede
iPortal smo osmislili kao alat koji štedi vreme i resurse naših klijenata, dok mi preuzimamo brigu o tehničkim i administrativnim aspektima.
Danas klijenti na raspolaganju imaju više od polovine bankarskih usluga dostupnih kroz digitalne kanale, dok se gotovo svi administrativni procesi, poput izdavanja potvrda, obrade zahteva za kredite i garancije, kupovine i prodaje deviza, realizuju automatski. iPortal je ključni deo te strategije – alat koji omogućava brzo, pouzdano i jednostavno upravljanje bankarskim obavezama.
Fokus je na intuitivnom i jednostavnom korisničkom interfejsu koji poboljšava ukupno korisničko iskustvo i dostupan je i van radnog vremena banke, sedam dana u nedelji.
Da li je iPortal namenjen isključivo privredi ili i stanovništvu?
iPortal je namenjen za klijente privrede, kojima je omogućeno da na jednom mestu vide celokupno poslovanje sa bankom, pregled svih svojih proizvoda u korišćenju, kao i mogućnost preuzimanja i razmene vlasničke dokumentacije.
Funkcionalnosti iPortala su dostupne svim pravnim licima, nezavisno od veličine firme.
U segmentu stanovništva, Raiffeisen banka koristi iPortal za dostavljanje obaveštenja kao i za brzo preuzimanje opštih dokumenata (obrasci, opšti uslovi, tarife i šabloni).
Šta omogućava i čemu služi iPortal?
Taj digitalni kanal omogućava potpunu razmenu svih informacija neophodnih za dnevno bankarsko poslovanje: brz i jednostavan pregled stanja kreditnih i nekreditnih proizvoda, kao i preuzimanje ugovorne i statusne dokumentacije, nudi mogućnost onlajn slanja kreditnih zahteva, preuzimanje potvrda i drugih izveštaja odmah, bez potrebe za posetom banci. Tu su i sve notifikacije na jednom mestu (npr. obračuni). To je, međutim, samo deo poslova koji se mogu obaviti korišćenjem iPortal platforme.
Korisnici u realnom vremenu mogu onlajn podnositi zahteve, preuzimati potvrde i analizirati finansijske izveštaje. Uz transparentnost i lakoću korišćenja, iPortal postaje centralna tačka interakcije između klijenata i banke, pojednostavljujući svakodnevne poslovne procese.
Pored pregleda proizvoda, korisnici imaju pristup brojnim digitalnim uslugama: onlajn podnošenje zahteva (korišćenje kredita, izdavanje garancija, pisama, aneksiranje garancija, zahteva za novi kreditni proizvod, zahtev za izmenu postojećeg ili za prevremenu otplatu kredita), automatsko preuzimanje potvrda, plana otplate, izvoda otvorenih stavki ili instrukcije za prilive iz inostranstva, kao i ekonomskog izveštaja na srpskom i engleskom jeziku.
Menjačnica u okviru iPortala omogućava brzo i lako zaključenje FX transakcija, koje se odnose na kupovinu i prodaju valuta na tržištu deviza.
Na iPortalu klijent ima uvid i mogućnost administracije svih imejl adresa registrovane za dobijanje sledećih obaveštenja:
- Izvodi po dinarskim i deviznim računima
- Nalozi odbijeni od strane poreske uprave
- Obračuni za kredite i garancije
- Obračuni za kupovinu deviza
- Obaveštenje o izvršenom deviznom plaćanju (SWIFT)
- Obaveštenje o neispravnim deviznim nalozima.
Da li su te usluge automatizovane?
Cilj iPortal platforme je da se što više usluga automatizuje kako bi se smanjilo vreme koje je klijentu potrebno za obavljanje svojih dnevnih poslova sa bankom.
Danas klijenti na raspolaganju imaju više od polovine bankarskih usluga dostupnih kroz digitalne kanale, dok se gotovo svi administrativni procesi, poput izdavanja potvrda, slanja zahteva za kredite i garancije, kupovine i prodaje deviza, izmena imejl adresa, realizuju automatski.
Zahtev za nov kreditnih proizvod ili dodatno otvaranje računa je proces koji je digitalizovan – poboljšava korisničko iskustvo, ubrzava proces realizacije, ali zadržava podršku klijentu od strane nadležnih službi u banci.
Ko može da dobije pristup iPortalu i koliko su podaci klijenata bezbedni?
Pristup iPortalu može da dobije bilo ko iz kompanije ko ima potrebu za nekom od funkcionalnosti. Administrator portala može da dodeli korisnički pristup još nekome iz kompanije i da dozvolu za korišćenje svih ili samo određenih funkcionalnosti.
Bezbednost naših klijenata je svakako među najznačajnijim prioritetima u poslovanju. Zato se za ulazak na iPortal koristi dvofaktorska autentifikacija, što podrazumeva dobijanje novog koda prilikom svakog logovanja.
iPortal – iskustva korisnika
Iskustva naših klijenata o korišćenju iPortala su izuzetno pozitivni. Povratne informacije koje dobijamo od velikog broja korisnika (u martu 2025. je trećina svih naših korporativnih klijenata koristila iPortal), kroz svakodnevnu komunikaciju i godišnju anketu pokazuju visok nivo zadovoljstva.
Kroz svakodnevnu komunikaciju za korisnicima, trudimo se da saznamo kakve su im sve nove funkcionalnosti potrebne da bismo i u budućnosti kontinuirano unapređivali iPortal u skladu sa njihovim potrebama.
Koliko koštalo korišćenje iPortala i da li više korisnika znači i veće troškove?
iPortal je besplatan onlajn servis, pa broj korisnika u okviru kompanije ne znači veće troškove.
Prilikom potpisivanja zahteva za pristup iPortalu, moguće je navesti više od jedne imejl adrese. Administratori mogu dalje dodeljivati korisničke naloge, čiji broj takođe nije ograničen. a pristup besplatan.
Kako mogu da se prijavim za korišćenje iPortala?
Da bi klijentu bio omogućen pristup iPortalu potrebno je da zakonski zastupnik potpiše zahtev za pristup koji se može pronaći na stranici posvećenoj iPortalu.
Sve dodatne informacije o tome kako se koristi iPortal, kao I korisnička uputstva za logovanje nalaze se u našem Help centru.
Takođe, sva neophodna dokumentacija može se dobiti I od nadležnog saradnika za poslove sa privredom ili pisanjem na adresu za podršku infoportal@raiffeisenbank.rs.