Plaćajte mobilnim telefonom uz RaiPay

Za brza, jednostavna i beskontaktna plaćanja svojim mobilnim uređajem od sada možete da koristite aplikaciju RaiPay za Android.

Brza beskontaktna plaćanja mobilnim uređajem

Krenite u šoping bez kartice! Sve što Vam treba je mobilni uređaj s Androidom 6.0 ili novijim i podrškom za NFC i Visa debitna ili kreditna kartica i RaiPay aplikacija instalirana na uređaju.

Dodajte više kartica na jedan mobilni uređaj

Dodajte sve Vaše kartice u aplikaciju i uvek će Vam biti nadohvat ruke. Bilo koju od kartica možete postaviti kao primarnu u aplikaciji, a ako pri plaćanju želite da iskoristite neku drugu, samo je izaberite u aplikaciji pre prislanjanja uređaja na terminal za plaćanje.

Vaša mobilna plaćanja uvek pod kontrolom

Sve transakcije koje obavite putem mobilnog uređaja odmah će biti vidljive u RaiPay aplikaciji. Na taj način uvek imate najbolji pregled Vaših plaćanja.

Preuzmite aplikaciju

Aplikaciju RaiPay možete da preuzmete sa Google Play Store-a. Da je lakše pronađete, kamerom uređaja skenirajte dole prikazani QR kod.

Šta morate da znate

  • Dodavanje kartica

    Da li mogu dodati bilo koju karticu u RaiPay?

    Trenutno, možete dodati sve tipove Visa debitnih kartica namenjenih fizičkim licima izdatih od strane Raiffeisen banke, osim debitne internet kartice i poklon kartice (Visa Virtuon i Visa Gift).

     

    Da li mogu da imam više kartica u aplikaciji?

    Da, možete imati više Visa debitnih kartica koje su podržane i izdate od strane Raiffeisen banke. Možete razlikovati kartice u aplikaciji prema slici i tipu kartice kao i prema poslednje četiri cifre broja kartice.

    Jedna kartica je uvek podešena kao podrazumevana kartica za plaćanja i ona se uvek koristi, osim ukoliko ne otvorite aplikaciju u prvom planu i odaberete drugu karticu.

    Stoga, ukoliko želite da koristite karticu različitu od podrazumevane kartice, samo otvorite aplikaciju i prevlačite prstom po ekranu do kartice koju želite da koristite i onda postavite zadnju stranu telefona na terminal.

     

    Kako da dodam podatke o kartici u RaiPay koristeći NFC?

    NFC čitanje podataka sa kartice Vas oslobađa unošenja podataka manuelno. Dok ste pozicionirani na ekranu gde se unose podaci sa kartice, samo uključite NFC antenu i postavite zadnju stranu kartice blizu zadnjoj strani telefona. Možete videte gde se nalazi NFC antena tako što će se prikazati zelena potvrdna ikonica i broj kartice i datum isteka kartice će biti uneti u odgovarajuća polja da biste mogli da dodate karticu. Ukoliko ovo ne funkcioniše, uvek možete uneti broj kartice i datum isteka kartice manuelno, ili možete slikati karticu. NFC očitavanje u našoj aplikaciji može biti blokirano ukoliko postoji druga aplikacija koja je podrazumevana aplikacija za NFC plaćanja. Obično je dovoljno da podesite RaiPay kao Vašu podrazumevanu aplikaciju i pokušate ponovo.

     

    Da li je neophodno verifikovati svaku karticu koja se dodaje?

    Da, zbog bezbednosnih razloga neophodno je verifikovati svaku novu karticu korišćenjem SMS koda. Međutim, unošenjem podataka putem NFC, dodavanje kartice u aplikaciju je lako i oduzima malo vremena.

     

    Da li je bezbedno dodati karticu?

    Da, procedura dodavanja kartice je obezbeđena korišćenjem jednokratnog SMS verifikacionog koda poslatog na klijentov telefonski broj registrovan u banci. Ne možete dodati karticu bez SMS koda.

    Ukoliko je Vaš broj telefona za slanje SMS verifikacionog koda neažuran, molimo Vas pozovite nas na broj 011 3202 100 da bismo Vam pomogli u ažuriranju telefonskog broja.

     

    Da li mogu imati kartice drugih banaka u aplikaciji?

    Ne, RaiPay je trenutno dizajniran samo za Visa debitne kartice fizičkih lica izdate od Raiffeisen banke. Stoga, kartice drugih banaka ili trećih strana se ne mogu dodati u aplikaciju.

  • Plaćanja

    Kako da platim sa RaiPay u radnji?

    Pratite sledeću proceduru da biste koristili RaiPay aplikaciju:

    • Za plaćanja do RSD 2,000 (uključujući i taj iznos), osvetlite Vaš telefon pre plaćanja; za plaćanja koja premašuju RSD 2,000, otključajte Vaš telefon. Ne morate otvarati aplikaciju da bi izvršili plaćanje.
    • Potom, postavite zadnju stranu Vašeg telefona blizu terminala i sačekajte zvučni signal; ekran bi trebalo da prikaže karticu koja se koristila i poruku “OK”
    • Za plaćanja koja prelaze RSD 10,000, aplikacija će tražiti unos lozinke. U ovom slučaju, uzmite telefon, unesite lozinku i ponovo zadržite zadnju stranu telefona u blizini terminala. Tada ćete čuti zvučni signal i na ekranu će biti poruka “OK”.
    • Ukoliko na ekranu Vašeg telefona vidite poruku “OK”, ali terminal odbije transakciju iako kartica nije blokirana i na istoj postoji dovoljan iznos sredstava, pokušajte da ponovo prinesete telefon terminalu.

    Takođe je dobro znati:

    • Radi povećane sigurnosti, aplikacija može od Vas tražiti da unesete lozinku ili otključate telefon i u ostalim prilikama, na primer kada je Vaš telefon bio otključan neko vreme pre obavljanja transakcije koja prelazi RSD 2,000, ili kada je suma uzastopnih plaćanja manjih ili većih iznosa, veća od partikularnog sigurnosnog limita i sl. Kada se ovo dogodi, pratite instrukcije u aplikaciji, npr. uzmite telefon, unesite lozinku ili otključajte telefon i postavite ga blizu terminala dok ne čujete zvučni signal. Ovo je ujedno i dobar razlog da upamtite Vašu lozinku.
    • Pojedini mobilni telefoni određenih proizvođača zahtevaju da ih otključate čak i za plaćanje iznosa manjih od RSD 2,000; stoga, preporučujemo da uvek otključate telefon neposredno pre plaćanja.
    • Za još brža plaćanja, preporučujemo da otvorite RaiPay aplikaciju pre plaćanja; aplikacija može da radi u prvom planu ili u pozadini.
    • Za dodatnu kontrolu, možete podesiti Naprednu sigurnost lozinke u aplikaciji, što znači da je potrebno samo da osvetlite ekran za sva plaćanja do iznosa od RSD 2,000, ali za sva plaćanja veća od RSD 2,000 biće potreban unos lozinke aplikacije i postavljanje zadnje strane telefona na terminal.

    Gde mogu da plaćam sa RaiPay?

    Možete koristiti aplikaciju u radnjama gde ste već navikli da plaćate koristeći beskontaktnu karticu, u Srbiji ili inostrantstvu.

    Kako treba da postavim telefon blizu terminala?

    Postavite zadnju stranu telefona blizu terminala tako da je NFC antena što je moguće više blizu terminala. Mobilni telefoni imaju različito pozicioniranu NFC antenu (pozicija je neznatno drugačija čak i kod različitih modela istog proizvođača), tako da je potrebno da pronađete položaj koji najbolje funkcioniše sa Vašim mobilnim telefonom. Obično, antena je na zadnjoj strani telefona (najčešće blizu baterije ili kamere). Zaštitna maska mobilnog telefona može sprečiti povezivanje sa terminalom u slučaju kada je antena telefona slabija.

    Zadržite telefon blizu terminala sve dok ne čujete zvučni signal sa telefona i dok ne vidite OK poruku na ekranu.

    Inicirana transakcija se može videte u listi aktivnosti u samoj aplikaciji.

    Da li mogu da obavljam plaćanja u inostranstvu?

    Da, možete koristiti aplikaciju za plaćanje na beskontaktnim terminalima; procedura je ista kao i u Srbiji.

    Telefon prikazuje “OK”, ali je transakcija odbijena. Šta se dogodilo?

    Za sva plaćanja bez izuzetka potrebno je da imate dovoljno sredstava na kartici i da kartica mora biti aktivna kada vršite plaćanje. Ukoliko je transakcija odbijena, molimo proverite da li ispunjavate gorenavedene uslove.

    Takođe, tehničke greške u NFC komunikaciji između terminala i aplikacije su moguće. U tom slučaju, pokušajte da ponovite plaćanje mobilnim telefonom ili koristite fizičku platnu karticu, ukoliko ništa drugo ne daje željeni rezultat.

  • Podešavanja i bezbednost

    Kako da podesim moju RaiPay lozinku? Kada se ona koristi?

    Lozinka aplikacije se koristi za sekundarnu verifikaciju Vašeg identiteta, kao što su plaćanja koja prelaze iznos od RSD 10,000, kada se dostigne maksimalni limit u uzastopnim plaćanjima, kada je telefon bio otključan duže vreme pre nego što je došlo do plaćanja itd. Lozina je četvorocifreni broj; upamtite ga dobro ili odaberite onu koju ćete lako upamtiti.

    Ukoliko odaberete Naprednu bezbednost lozinke (u meniju gde se lozinka podešava), koristićete lozinku za potvrdu svih plaćanja iznad RSD 2,000.

    Lozinka Vam nije potrebna da biste otvorili aplikaciju, samo otključajte telefon.

     

    Mogu li otvoriti aplikaciju koristeći moj otisak prsta?

    Aplikacija ne mora biti otvorena ili pokrenuta pre plaćanja. RaiPay zahteva autentikaciju prema iznosu plaćanja: osvetljavanje ekrana je dovoljno za plaćanja do iznosa od RSD 2,000; da biste platili iznos između RSD 2,000 i RSD 10,000 potrebno je da oktljučate mobilni telefon; plaćanja koja premašuju RSD 10,000 zahtevaju lozinku aplikacije. Ako Vaš telefon nudi autentikaciju otiska prsta (ili biometrije lica) za otključavanje, to se takođe može koristiti za plaćanja. To će biti dovoljno za većinu plaćanja do iznosa od RSD 10,000. Međutim, lozinka aplikacije je numerički kod koje ne može biti zamenjen otiskom prsta. Stoga, upamtite dobro lozinku (za plaćanja iznad RSD 10,000 i za dodatnu autentikaciju određenih plaćanja, akcije ili izmene u aplikaciji).

     

    Šta da uradim ukoliko zaboravim lozinku aplikacije?

    Pozovite naš Kontakt Centar dostupan 24/7 na broju 011 3202 100, gde ćemo potvrditi Vaš identitet i pomoći Vam u ponovnom podešavanju lozinke.

     

    Kako da podesim RaiPay kao podrazumevanu aplikaciju za plaćanja mobilnim telefonom?

    U podešavanjima aplikacije, samo kliknite “Podesite kao podrazumevanu aplikaciju za plaćanje”. Isto možete uraditi i direktno u podešavanjima Vašeg mobilnog telefona u delu NFC i Plaćanja.

  • Mobilni telefon

    Kako da znam da li mogu da koristim RaiPay na svom telefonu?

    Da biste koristili aplikaciju, potreban Vam je smartfon koji podržava NFC (putem HCE ili Host Card Emulation*) i radi na Android 6 operativnom sistemu ili novijem. Verzija operativnog sistema se može proveriti u podešavanjima Vašeg telefona, kao i NFC antena. Takođe, možete proveriti ove informacije i sa prodavcem Vašeg mobilnog telefona ili možete informacije potražiti online.

    Trenutno, RaiPay se ne može koristiti na Android Q operativnom sistemu (beta verzija 10).

    *Kod nekih Xiaomi telefona, morate podesiti tip e-novčanika na HCE.

     

    Da li mogu da instaliram RaiPay na više telefona?

    Da, možete instalirati aplikaciju na više telefona, potrebno je samo dodati i verifikovati kartice na svakom telefonu.

     

    Da li mi je potrebna internet konekcija da bih koristio aplikaciju?

    Mobilni podaci ili Wi-Fi internet konekcija je potrebna da biste aktivirali aplikaciju ili dodali kartice u aplikaciju.

    Nije potrebno da budete online prilikom plaćanja, dovoljno je da uključite NFC antenu (preporučujemo da držite NFC antenu uključenom, obzirom da ne troši značajniju energiju). Otvorite aplikaciju kada ste online s’ vremena na vreme da biste dozvolili ažuriranje neophodnih sigurnosnih podešavanja.

     

    Da li mogu da plaćam sa RaiPay kada je NFC isključen?

    Uključivanje NFC antene je obavezno prilikom plaćanja kod trgovaca. Aplikacija ne može da komunicira sa terminalom bez ove konekcije. Preporučujemo da držite NFC uključen, s’ obzirom da je potrošnja baterije minimalna.

     

    Da li mogu da plaćam sa RaiPay kada je moj mobilni telefon isključen ili kada je baterija prazna?

    Aplikacija se ne može koristiti i plaćanja se ne mogu vršiti kada je Vaš telefon isključen ili je baterija prazna. Preporučujemo da uzmete u obzir tu mogućnost i imate jednu standardnu platnu karticu uz sebe.

  • Status kartice

    Šta se događa kada moja debitna kartica istekne? Da li ću moći da koristim aplikaciju?

    Ako je vaša debitna kartica reizdata, nije potrebno da je ponovo dodajete u aplikaciju. Obzirom na to, bićete u prilici da je koristite za buduća plaćanja.

    Ukoliko kartica nije reizdata, biće nedostupna za plaćanja po isteku roka važenja.

     

    Šta se događa kada izgubim mobilni telefon na kome je instalirana RaiPay?

    Preporučujemo da pozovete naš Kontakt Centar na broj 011 3202 100. Na Vaš zahtev, blokiraćemo aplikaciju da bi sprečili zloupotrebu.

     

    Šta se događa kada izgubim karticu?

    Da biste blokirali Vašu karticu, pozovite naš Kontakt Centar na broj 011 3202 100. Blokiranje kartice sprečava mobilna plaćanja sve dok ne dobijete zamenjenu karticu i dodate je u aplikaciju.

    Ako ste sigurni da je Vaš mobilni telefon bezbedan i na njemu imate druge aktivne kartice, možete koristiti te kartice za mobilna plaćanja.

  • Aktivnost i kontrola transakcija

    Kako vidim mobilna plaćanja u izvodu ili pregledu transakcija?

    Plaćanja se u izvodima ili pregledima transakcija vode po broju kartice koja je korišćena. Takođe, detalji transakcije ili izvoda prikazuju informacije da ste koristili aplikaciju umesto kartice.

     

    Da li mogu da vidim svoja plaćanja u aplikaciji?

    Posle svake uspešno inicirane transakcije (plaćanje koje se završi sa “OK” ekranskim prikazom) aplikacija prikazuje informacije o transakciji (datum i vreme, iznos ili “OK”, itd.) da bi vas obavestila da je sve u redu. Ukoliko ste nesigurni oko bilo čega, pozovite nas.

     

    Zašto se na računima ne prikazuje broj fizičke kartice?

    Potvrde sa beskontaktnih terminala ne navode broj vaše fizičke kartice, već broj njene digitalne forme, što je različito. Međutim, ne morate biti zabrinuti jer će u izvodima i pregledima transakcija biti prikazano kao da ste platili koristeći fizičku karticu.

  • Uslovi za korišćenje RaiPay aplikacjie