RaiPOS - pitanja i odgovori

Instaliranje aplikacije

  • Želim da koristim vašu aplikaciju u mojoj prodavnici. Kome treba da se obratim?

    Možete popuniti upitnik OVDE ili posetiti neku od naših ekspozitura.

  • Gde mogu da dobijem aplikaciju?

    Aplikacija se može naći na sledećem  linku.

  • Gde da pronađem aplikaciju za iOS operativni sistem?

    Trenutno, aplikacija je dostupna samo za Android OS v.8.0 i noviji.

  • Zašto ne mogu da nađem vašu aplikaciju u Google Play Store?

    Moguće je da karakteristike vašeg uređaja ne ispunjavaju uslove za instalaciju aplikacije. Pre nego što krenete da instalirate aplikaciju, proverite da:

    • uređaj ima ugrađen Android OS v. 8.0 ili noviju verziju
    • uređaj ima ugrađen NFC modul
    • lokacija vašeg Google ID odgovara vašem regionu.
  • Zašto ne mogu da instaliram vašu aplikaciju na moj smart telefon?

    Moguće je da karakteristike vašeg uređaja ne ispunjavaju uslove za instalaciju aplikacije. Pre nego što krenete da instalirate aplikaciju, proverite da:

    • uređaj ima ugrađen Android OS v. 8.0 ili noviju verziju
    • uređaj ima ugrađen NFC modul
    • lokacija vašeg Google ID odgovara vašem regionu

    Ovo su obavezni uslovi za instalaciju aplikacije. Međutim, nakon što je aplikacija instalirana, program proverava pouzdanost vašeg uređaja. Ako stanje vašeg uređaja ne zadovoljava kriterijume bezbednosti, dalje korišćenje aplikacije može biti ograničeno.

Logovanje/Aktivacija

  • Potpisali smo ugovor sa bankom. Kada ćemo dobiti aktivacione kodove za terminal?

    Aktivacioni kodovi za aplikaciju šalju se u toku procesa logovanja, nakon što je uređaj uspešno inicijalizovan. Aktivacioni kod se šalje putem email-a, na adresu koju ste registrovali kod Banke.

  • Zašto lozinka dostavljena putem email-a ne funkcioniše kada se logujem u aplikaciju?

    Lozinka dobijena putem email-a koristi se za logovanje na Trgovački portal, ne za logovanje u aplikaciju. Ako se logujete po prvi put, koristi se podrazumevana lozinka koja je ista kao i vaše Korisničko ime, što je ustvari vaša registrovana email adresa.

  • Pri logovanju u aplikaciju, kaže da moram da unesem kod za inicijalizaciju. Gde mogu da dobijem ovaj kod?

    Sistem šalje kod za inicijalizaciju i aktivacione kodove na vašu email adresu koju ste registrovali u banci.

  • Kada se logujem u aplikaciju, pojavljuje se poruka "Proverite tačnost unetog Korisničkog imena ili lozinke". Šta radim pogrešno?

    Ima nekoliko mogućnosti zašto može nastati takva situacija:

    • Ako ste već aktivirali terminal za plaćanje i zamenili podrazumevanu lozinku, budite sigurni da je unos ispravan.
    • Ako postoji drugi blagajnik koji takođe koristi ovaj uređaj, sa istom lozinkom, proverite da li je on/ona promenio/la lozinku.
    • Ako ste zaboravili lozinku koju ste postavili nakon aktiviranja aplikacije, možete vratiti podrazumevanu lozinku na Trgovačkom portalu. Instrukcije možete pronaći ovde.
    • Ako je vaš uređaj oda ranije povezan sa drugim Trgovcem, potrebno otkazati uređaj sa platnog terminala “starog” Trgovca. Ova funkcija je dostupna na Trgovačkom portalu, više informacija ćete naći ovde.
  • Koja je razlika između inicijalizacije uređaja i redovnog logovanja koje ponekad vidim na početnom ekranu aplikacije? Zašto ponekada moram da unesem inicijalizacioni kod?

    Inicijalizacija je proces koji omogućava preuzimanje potrebnih postavki za vaš uređej, što će vam dozvoliti da koristite aplikacije ubuduće. Program može zahtevati da prođete kroz ovu proceduru u bilo koje vreme, iz sigurnosnih razloga. Više informacija može naći ovde.

  • Zašto ne mogu da instaliram aplikaciju na drugom telefonu? Dobijam poruke kao što su: "Nema raspoloživih terminala za ovaj uređaj", šta to znači?

    Jedan mobilni uređaj možete koristi kao jedan terminal za plaćanje, ukoliko vam treba više, obratite se Banci sa zahtevom da su vam potrebni dodatni terminala za plaćanje. Druga opcija bi bila da na Trgovačkom portalu otkažete postojeći mobilni uređaj sa terminala i povežete novi. Više informacija možete naći ovde. 

Prihvatanje plaćanja

  • Kada pokušam da prihvatim plaćanje, pojavljuje se poruka "Zabranjeno je preklapanje ekrana drugom aplikacijom. Zatvorite sve aplikacije koje mogu uticati i pokušajte ponovo.."

    Ova poruka se pojavljuje usled nekih aplikacija kao što su Facebook Messenger, Whatsapp, Viber, Skype, Twilight, Сleaner-master, ili bilo koja druga aplikacija koja ima mogućnost da prikazuje neki.

    • Opcija 1. Samo zatvorite obaveštenje pomenutih aplikacija i zatim pokušajte ponovo.
    • Opcija 2. Deinstalirajte aplikacije kao što su Clean Master, CCleaner, DU Speed Booster, Go Speed ili busteri mobilnog uređaja.
    • Opcija 3. Deinstalirajte antivirus aplikacije (Eset Nod32 Mobile Security & Antivirus, Kaspersky Internet Security Mobile, itd.).
    • Opcija 4. Za prethodno pomenute aplikacije, treba da isključite dozvolu koja omogućava prikazivanje sadržaja preko ekrana drugih aplikacija
      Idite u Podešavanja > Aplikacije > znak  u gornjem desnom uglu i izaberite „Poseban pristup“; odaberite opciju „Slika u slici“ i/ili „Prikaz preko drugih aplikacija“ u zavisnosti od proizvođača i onemogućite te opcije
      Idite u Podešavanja > Aplikacije, odaberite pojedinačnu aplikaciju i u okviru nje isključite dozvolu za „Sliku u slici“ i/ili „Prikaz preko drugih aplikacija
      Takođe je potrebno isključiti ovu dozvolu za skrivene sistemske aplikacije, klikom na ikonicu “Prikaži sistemske aplikacije”
    • Opcija 5. Idite na Podešavanja > Aplikacije > Podrazumevane aplikacije > Aplikacija digitalnog pomoćnika > Analiziraj tekst na ekranu – onemogućiti. Na različitim uređajima, u zavisnosti od proizvođača, naziv može da se razlikuje, ali dozvola mora da bude onemogućena za “pomoćnu“ aplikaciju na uređaju koja može da analizira tekst prikazan na ekranu da bi se obezbedio odgovarajući sadržaj.
    • Opcija 6. Isključite sve funkcije (uključujući sistemske funkcije) povezane sa „kontrolom pokreta“, na nekim uređajima, ove funkcije su prikazane u Podešavanja > Napredna podešavanja ili Ekran > Aplikacije na celom ekranu.
    • Opcija 7. Isključite sve funkcije za brzo pokretanje aplikacije, uključujući sistemske: Touch Assistant, Edge Panel, itd. na nekim uređajima, ove funkcije su prikazane u Podešavanja > Napredna podešavanja / ili Ekran > Dodir pomoćnik.
    • Opcija 8. Proverite najnovije verzije Android operativnog sistema za vaš uređaj i ažurirajte najnoviju verziju.
  • Kada prinesem karticu telefonu, ništa se ne dešava, i nakon nekog vremena, pojavljuje se poruka "Vreme za transakciju je isteklo". Zašto plaćanje ne prolazi?

    Obezbedite da je kartica zaista beskontaktna (označeno ikonicom   )
    Obezbedite da se kartica prinosi na NFC antenu vašeg uređaja. Više informacija ćete naći ovde.
    Možda futrola na vašem uređaju blokira signal vaše NFC antene.
    Obezbedite da se kartica ne pomeri suviše brzo iz iz polja čitanja NFC modula.
    Možda je antena same kartice oštećena (ovo nije redak slučaj, tako da možete da proverite sa kijentom kako njihova kartica funkcioniše na drugim platnim terminalima).
    NFC modul može biti oštećen. Možete da pokušate da instalirate neku drugu aplikaciju koja koristi NFC modul i proverite.

Upravljanje mobilnim uređajem

  • Zašto ne mogu da vidim sve transakcije u aplikaciji na mom telefonu?

    U aplikaciji, možete videti samo transakcije koje su izvršene aktuelnog radnog dana na konkretnom uređaju. Na Trgovačkom portalu možete videti sve transakcije za bilo koji period i za bilo koji uređaj, možete odštampati izveštaje, pratiti ili promeniti status vaših blagajnika, otkazati terminal za plaćanje sa jednog mobilnog uređaja da bi se omogućilo korišćenje istog na drugom uređaju.

  • Kako da otkažem mobilni telefon na Trgovačkom portalu kako bih instalirao RaiPOS aplikaciju na drugi telefon?

    Ova procedura je detaljno opisana ovde.

  • Ako imam dva prodajna mesta sa dva različita prodavca, da li mogu da instaliram aplikaciju na na dva mobilna telefona?

    Aplikacija može da bude instalirana samo na jednom po uređaju. Međutim, mogućnost da li možete da koristite različite račune u aplikaciji ili ne, zavisiće od toga koji Provajderi usluga prihvata kartica servisiraju vaše Trgovce.